417-0477224

מתקן קומפוסטציה דרום השרון

מטרת התוכנית


יצירת מסגרת תכנונית להקמת מתקן קומפוסטציה לעיבוד בוצת מכוני טיהור שפכים ופרש בעלי חיים.

עיקרי הוראותיה


1. הגדלת שטחים לצרכי ציבור לפי סעיף 62א.(א) סעיף קטן 3.
2. קביעת קווי בנין לפי סעיף 62א.(א) סעיף קטן 4.

דברי הסבר


תכנית זו יוצרת מסגרת תכנונית להקמה של מתקן קומפוסטציה בשטח של כ-30 דונם במועצה האזורית דרום השרון. המתקן מיועד לעבד את בוצת מכוני טיהור השפכים ופרש בעלי חיים, בצמוד למאגר אייל - מאגר מים מטוהרים העתיד לקום מדרום-מערב לקיבוץ אייל, במשולש הדרכים 6, 444 ו-551.

אזור זה, הכלוא כאמור בתוך משולש הדרכים, מיועד כבר כיום למספר רב של תשתיות הנדסיות (חלקן קיימות בפועל) - קווי מתח עליון, קווי גז טבעי ומתקן ההגפה של צנרת הגז (לפי תמא/37/ב/8), מאגר אייל (לפי מח/283), מאגר קולחים ניר אליהו (לפי משמ/66), מט"ש דרום השרון (לפי מח/ש/1/301) מסילת ברזל (לפי תת"ל/22) ועורקי ניקוז.

המיקום שנבחר נראה מתאים לשימוש המוצע משתי סיבות עיקריות: א. סמיכות לתורמי הבוצה והפרש - מט"ש דרום השרון (מרחק 400 מ' מהאתר), מט"ש חורשים (7 ק"מ) וכן 7 רפתות בישובי הסביבה (במרחק של עד 3 ק"מ מהאתר) - דבר שיחסוך את השינוע היקר של הבוצה המבוצע כיום למרחק של כ-80 קילומטרים (למתקן אור בבקעת הירדן). ב. ניצול יעיל של הקרקע הכלואה במשולש הדרכים, המתוכננת כבר כיום לתשתיות מגוונות.

לתכנית נערכו תסקיר השפעה על הסביבה ופרשה טכנית, במסגרתם נקבעו הדרישות להתמודדות עם מטרדים אפשריים של ריח ותשטיפים כתוצאה מפעילות המתקן, באופן שימזער את הפגיעה בסביבה. לא צפויים מטרדי רעש חריגים כתוצאה מפעילות המתקן. תהליך הקומפוסטציה עצמו יתבצע במיכלים סגורים בהתאם לדרישות לעיל. המתקן יטפל בשלב א' ב-75 טון בוצה ליום, ובשלב הסופי ב-150 טון ליום. המתקן יוכל לשרת גם מתקני טיהור ומשקים חקלאיים במרחב (כדוגמת מט"ש כפר סבא - הוד השרון). מעבר לחיסכון המשמעותי בעלויות השינוע, יפיק המתקן קומפוסט בעל ערך עבור החקלאות האורגנית, תוך שימוש בגזם שייקלט מיישובי המועצה. הגישה למתקן תתבצע על בסיס זיקת הנאה מאושרת של תכנית מאגר אייל. קו הבנין המערבי של תא השטח בייעוד מתקנים הנדסיים נקבע במרחק של 100 מ' מציר כביש 6 (במקום 150 מ' לפי תמא 31/א-14).

לצורך הקמת המתקן מבוקש במסגרת התכנית להרחיב את אזור המתקנים ההנדסיים של מאגר אייל (לפי תכנית מח/283) - הרחבה של "מתקני תשתית מקומיים" עפ"י סעיף 62א.(א)(3). בהתאם, התכנית מוגשת לאישור בסמכות הוועדה המקומית דרום השרון.

מקום התוכנית


שטח חקלאי הכלוא בין דרכים מס' 6, 444, ו-551, מדרום-מערבי לקיבוץ אייל ומצפון למט"ש דרום השרון.

מסמכי התוכנית


הוראות התכנית
הוראות התכנית הורדה
תשריט התכנית
תשריט מצב מוצע תשריט מצב מוצע הורדה
נספחים
תסקיר השפעה על הסביבה תסקיר השפעה על הסביבה ופרשה טכנית הורדה
מצב מאושר הורדה
קבצים דיגיטליים
ישויות פוליגונליות, קוויות ונקודתיות הורדה
קו כחול הורדה
תאי שטח הורדה
קבצי התכנית (SHP) הורדה
גבול התכנית(KML) לצפיה ב google earth הורדה
גבול התכנית תלת מימד (KML) הורדה

שלבי טיפול בתכנית


שלבי טיפול תאריך פירוט הוראות תשריט צפייה
בדיקת תנאי סף-קיום תנאי סף 27/02/2017 7 5

יחס לתוכניות קודמות


סוג מספר שם סוג היחס צפייה
תוכנית שד/ 1000 פיקוח, שמירה ופיתוח של מקומות שונים. שינוי
תוכנית משמ/ 97/ שד שד שינוי צפייה